Projekt „Akcja – DOTACJA! „ realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 9 Rynek pracy Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości.
Projekt skierowany jest do osób fizycznych w wieku 30 lat i więcej z terenu województwa lubelskiego, zamierzających rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej, z wyłączeniem osób zarejestrowanych jako przedsiębiorcy w Krajowym Rejestrze Sądowym, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub prowadzących działalność na podstawie odrębnych przepisów (w tym m.in. działalność adwokacką, komorniczą lub oświatową) w okresie 12 miesięcy poprzedzających dzień przystąpienia do projektu:
50 osób: osoby bezrobotne (w tym zarejestrowane w urzędzie pracy jako bezrobotne), bierne zawodowo, zwłaszcza te, które znajdują się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy, tj.:
a) starsze (w wieku 50 lat i więcej)
b) kobiety
c) z niepełnosprawnością
d) o niskich kwalifikacjach
W ramach projektu przewidziane są następujące działania:
· Udzielenie bezzwrotnej dotacji w wysokości do 23 050,00 zł
· Udzielenie finansowego wsparcia pomostowego w pierwszych 1-6 miesiącach dla wszystkich uczestników wysokości 2200,00 zł/m-c oraz przez okres kolejnych 6 m-cy ( 7-12 miesięcy ) od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej dla 17 osób po 1250 zł/miesięcznie
Pomostowe wsparcie finansowe ma na celu ułatwienie początkującemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą pokrycie niezbędnych opłat, ponoszonych niezależne od poziomu przychodów, w szczególności w postaci składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne, koszty wynajmu lokalu oraz na pokrycie innych obligatoryjnych wydatków związanych z działalnością przedsiębiorstwa, jak np. koszty opłat telekomunikacyjnych, koszty usług pocztowych, koszty usług kserograficznych, koszty usług księgowych, koszty związane z ubezpieczeniem osób i/lub mienia związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą, koszty usług prawnych, koszty drobnych materiałów biurowych, koszty działań informacyjno-promocyjnych.
Łącznie aż do 43 750,00 zł!!!
· Przeprowadzenie indywidualnych i grupowych szkoleń umożliwiających uzyskanie wiedzy i umiejętności potrzebnych do założenia i prowadzenia działalności gospodarczej
· Grupowe szkolenie ABC Przedsiębiorczości w wymiarze 40 godzin,
· indywidualne szkolenie umożliwiające uzyskanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia i prowadzenia własnej firmy w wymiarze 10 godzin
· Przeprowadzenie konkursów biznes planów i wyłonienie 41 Uczestników projektu do dofinansowania działalności
Dodatkowo uczestniczkom/kom zostanie zapewnione:
· wyżywienie
· materiały szkoleniowe
· zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
Wartość projektu: 2 074 140,00 zł
Dofinansowanie: 1 970 433,00 zł
W tym ze środków EFS: 1 763 018,99 zł
Rezultaty projektu:
● wzrost liczby nowo powstałych przedsiębiorstw- w ramach projektu powstanie 40 przedsiębiorstw
prowadzonych przez okres min. 12 miesięcy.
● rozwój postaw przedsiębiorczych wśród 50 os. mieszkańców WL
● utworzenie min. 20% dodatkowych miejsc pracy przez UP w ramach prowadzonej działalności
gospodarczej
INFORMACJA z dnia 26.06.2022r.
Informujemy że w dniu 6.07.2022r. zostaną zamieszczone na stronie projektu wszystkie dokumenty rekrutacyjne związane z projektem „Akcja – DOTACJA!” oraz dokumenty dotyczące udzielania dotacji oraz wsparcia pomostowego.
Tym samym od dnia 6.07.2022r. do 25.07.2022r prowadzona będzie REKRUTACJA KANYDATÓW/KANDYDATEK DO PROJEKTU.
INFORMACJA z dnia 5.07.2022r.
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że otrzymaliśmy akceptację dokumentów rekrutacyjnych związanych z realizacją projektu „Akcja – DOTACJA !”.
W związku z powyższym zapraszamy do zapoznania się z dokumentami poniżej.
Informujemy , że rekrutacja rozpoczyna się od 6.07. 2022r i będzie trwała do 25.07.2022r.
Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z §7 pkt 3 Regulaminu rekrutacji uczestników, w przypadku niewyłonienia spośród zgłoszonych aplikacji, wymaganej liczby Uczestników projektu lub w przypadku dużej liczby złożonych Formularzy rekrutacyjnych termin rekrutacji i/lub oceny może zostać zmieniony. Informacja o zmianie terminu, lub zakończeniu rekrutacji umieszczana jest w Regulaminie rekrutacji uczestników i pojawi się na stronie internetowej projektu .
Serdecznie zapraszamy!
INFORMACJA z dnia 25.07.2022r.
Informujemy, że rekrutacja do projektu „ Akcja – DOTACJA !” zostaje wydłużona do 29.07.2022r. do godziny 14.00. Przypominamy, że każda osoba , która chce ubiegać się o udział w projekcie musi odbyć spotkanie z doradcą zawodowym, który jest dostępny wyłącznie w terminie od 28.07 .2022 ( w godzinach 9.00-16.00) i 29.07.2022r. w godzinach 9.00-14.00 w biurze projektu.
W celu umówienia terminu spotkania z doradcą, należy umówić termin spotkania kontaktując się z numerem tel 506 050 706.
Wymagane dokumenty można składać: osobiście w biurze projektu położonym przy ul. Krzemionki 7 , lok. 37 ; 20-314 Lublin w godz. 9.00- 16.00 lub pocztą, na adres biura projektu jak wyżej lub adres siedziby firmy Asesor Ewaluacja i Rozwój Balcerzak Sławomir 02-548 Warszawa ul. Grażyny 13/15 (ważna jest data stempla) lub w wersji elektronicznej przesyłając na adres d.balcerzak@asesor.edu.pl zgodnie z definicją skutecznego doręczenia informacji Beneficjentowi.
Dziękujemy za zainteresowanie Projektem
INFORMACJA z dnia 31.07.2022r.
Informujemy , że wyniki oceny formalno-merytorycznej formularza rekrutacyjnego będą opublikowane około godziny 16.00 dnia 1.08.2022.
Informujemy osoby, które uzyskają pozytywną ocenę formalno-merytoryczną formularza rekrutacyjnego, iż z dniem 10.08.2022r. rozpocznie się możliwość składania biznesplanów wraz z wnioskiem o wsparcie pomostowe na pierwsze 6 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej. Biznesplany i wnioski o wsparcie pomostowe będzie można składać do 17.08.2022r.
Dokumenty można składać osobiście w biurze projektu położonym przy ul. Krzemionki 7, lok.37 20-314 Lublin, w godz. 8.00 – 16.00 lub pocztą, na adres siedziby firmy Asesor Ewaluacja i Rozwój Balcerzak Sławomir 02-548 Warszawa ul. Grażyny 13/15 (ważna jest data stempla) lub w wersji elektronicznej d.balcerzak@asesor.edu.pl zgodnie z definicją skutecznego doręczenia informacji Beneficjentowi.
Wszelkie informacje potrzebne do poprawnego złożenia biznes planów umieszczone są w Regulaminie rekrutacji uczestników projektu.
W dniu 17.08.2022r. biznes plany można składać w biurze projektu do godziny 16.00.
INFORMACJA z dnia 1.08.2022
Wyniki oceny formalno-merytorycznej formularzy rekrutacyjnych
Szanowni Państwo,
Poniżej przedstawiamy wstępną Listę kandydatów do udziału w projekcie „Akcja – DOTACJA !” po etapie oceny formalno-merytorycznej.
Osoby, które uzyskały minimum 25 punktów (czyli ocenę pozytywną) z oceny merytorycznej formularza rekrutacyjnego, zostaną zaproszone do udziału w projekcie.
ZOBACZ WSTĘPNĄ LISTĘ KANDYDATÓW
INFORMACJA 1 z dnia 5.08.2022
Lista osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie „Akcja – DOTACJA!”
Szanowni Państwo,
Poniżej przedstawiamy Listę osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie „Akcja – DOTACJA !” po zakończeniu procesu rekrutacji i etapu formalno-merytorycznego.
Zapraszamy do zapoznania się.
LISTA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH DO UDZIAŁU W PROJEKCIE
INFORMACJA 2 z dnia 5.08.2022
Informacja dotycząca etapu szkoleniowo - doradczego
Wszystkim zakwalifikowanym do Projektu gratulujemy i informujemy o rozpoczęciu etapu szkoleniowo-doradczego.
W ramach etapu zaplanowano realizację obowiązkowych form szkolenia:
1. Szkolenie indywidualne w wymiarze 10 godzin dla wszystkich UP
2. Szkolenie z zakresu zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz przygotowania biznesplanu ABC Przedsiębiorczości 40 godzin tj. 5 dni / grupę
Udział w ww. formach wsparcia jest obligatoryjny dla wszystkich Uczestników projektu.
Termin zajęć szkoleniowych ( szkolenia grupowe) dla wszystkich grup: to termin 8.08-12.08.2022r. w godzinach 8.00-14.45 realizowanych w średnio 10 osobowych grupach . Każda z osób powinna sprawdzić w której jest grupie i gdzie oraz pod jaki adres powinna się udać w celu odbycia szkolenia grupowego. Należy zabrać że sobą dowód osobisty, który jest konieczny w celu podpisania umowy szkoleniowo-doradczej.
W razie wątpliwości w której są Państwo grupie prosimy o kontakt z p. Danutą Balcerzak nr tel. 506 050 706, danych tych nie upubliczniamy ze względu na RODO.
Terminy doradztwa zostaną ustalone indywidualnie dla każdego Uczestnika w poniedziałek 8.08.2022r, który w oparciu o dostępny grafik doradcy będzie mógł samodzielnie zapisać się na dogodny i wybrany przez siebie dzień i godzinę.
Doradztwo będzie realizowane w terminie 7.08-16.08.2022r. w godzinach 8.00 – 20.00
Usługi doradcze świadczone są przez 7 doradców równocześnie.
Osoby, które chciałby się zapisać na szkolenie indywidualne w najbliższą niedzielę 7.08.2022r, proszę o zgłaszanie się pod nr 506 050 706.
INFORMACJA z dnia 16.08.2022
Szanowni Państwo,
przypominamy, iż od 10.08.2022 do 17.08.2022r. przyjmujemy Biznes Plany na rozwój przedsiębiorczości oraz wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego od Uczestników Projektu, którzy zakończyli udział w bloku szkoleniowo-doradczym.
Wniosek o wsparcie pomostowe składany powinien być wraz z biznesplanem oraz niezbędnymi załącznikami. Wzory dokumentów znajdują się poniżej.
Uczestnicy muszą wypełnić wszystkie pola w dokumentach. Jeśli jakieś pytanie/polecenie go nie dotyczy, musi wpisać „nie dotyczy” lub „-”.
Jednocześnie przypominamy, iż wnioskowana kwota bezzwrotnego wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości nie może przekroczyć kwoty 23050 zł netto.
Uwaga!!!
Uczestnik projektu rejestruje działalność gospodarczą dopiero po otrzymaniu ostatecznej informacji o przyznaniu środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości , ostateczna lista rankingowa będzie zawieszona na stronie 30.08.2022r.
Działalność gospodarcza powinna być aktywna ( otwarta) od 31.08.2022r.
INFORMACJA z dnia 23.08.2022
Szanowni Państwo,
W wyniku przeprowadzanej oceny formalnej zostały zidentyfikowane uchybienia, które należy uzupełnić/poprawić. Ze względu na bardzo napięty harmonogram, każdy z Uczestników, u którego zidentyfikowano uchybienia zostanie poinformowany telefonicznie o możliwości uzupełnienia/ poprawy. Informacje będą przekazywane od dnia 23.08.2022 w godzinach 19.00 do 21.00 i dnia 24.08.2022 w godzinach 8.00 do 11.00.. Brak poprawienia/ uzupełnienia uchybień do godziny 14.00 do dnia 25.08.2022 skutkuje negatywną oceną formalną.
INFORMACJA z dnia 29.08.2022
Poniżej przedstawiamy Listę wniosków uszeregowanych w kolejności od największej liczby uzyskanych punktów ze wskazaniem wniosków wyłonionych do wsparcia finansowego.
Uwaga!!! Informujemy, że przyznanie dotacji i dalsza realizacja projektu będzie możliwa po otwarciu działalności gospodarczej przez wszystkie zakwalifikowane osoby ( 41 osób )
LISTA WNIOSKÓW WYŁONIONYCH DO WSPARCIA FINANSOWEGO NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Jeśli, ktoś z Państwa potrzebuje pomocy przy otwieraniu działalności zgodnie z poniższymi zaleceniami to prosimy o kontakt z panią Danutą Balcerzak tel. 506-050-706.
W związku z przyznaniem Państwu dofinansowania, informujemy, że kolejność działań jest następująca:
1.niezwłocznie rejestrujecie Państwo działalność gospodarczą z datą rozpoczęcia działalności nie później niż z dniem 2022-08-31, ale może być otwarta też z dniem 30.08.2022
2. do końca dnia 30.08.2022r. należy dostarczyć do Asesor Ewaluacja i Rozwój Balcerzak Sławomir w formie elektronicznej aktualny wpis z CEIDG , https://aplikacja.ceidg.gov.pl/ceidg/ceidg.public.ui/search.aspx oraz zaświadczenie o numerze REGON (jeżeli brak na wpisie z CEIDG to można wygenerować ze strony https://wyszukiwarkaregon.stat.gov.pl/appBIR/index.aspx )
3. następnie zakładacie Państwo rachunek bankowy (bieżący),
4.
5. oraz oświadczenie o numerze rachunku bieżącego.
Uwaga: Wniosek CEIDG-1 dla osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą jest jednocześnie:
- wnioskiem o uzyskanie w rejestrze REGON;
- zgłoszeniem identyfikacyjnym do naczelnika urzędu skarbowego (NIP);
- oświadczeniem o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych;
- zgłoszeniem płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (pod warunkiem wypełnienia deklaracji zgłoszeniowej ZUS ZZA)
INFORMACJA z dnia 31. 08.2022
Szanowni Państwo,
Dnia 2 września 2022 roku do każdej osoby, która uzyskała pozytywną rekomendację na przyznanie dotacji i która przed 1 września 2022 roku założyła działalność gospodarczą, zostanie wysłany mail zawierający wszelkie informacje dotyczące działań poprzedzających zawarcie umowy o dotację oraz wzory dokumentów obowiązujących w procesie zawierania umowy
ZAŁACZNIKI:
Harmonogram -Grupa II - LUBLIN
Harmonogram – Grupa III – LUBLIN
Harmonogram – Grupa IV – HRUBIESZÓW
Harmonogram Grupa V - HRUBIESZÓW
Informacja z dnia 28.03.2023r.
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW DOT. WSPARCIA POMOSTOWEGO DLA UCZESTNIKÓW/CZEK PROJEKTU ZA OKRES OD 7-12 m-ca PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ w projekcie „Akcja – DOTACJA !”
Ogłaszamy nabór wniosków o wsparcie pomostowe na kolejne 6 m-cy tj. od 7-12 miesiąca prowadzenia działalności gospodarczej. Termin składania kpl dokumentów będzie od 7.04.2023r do 18.04.2023r. Szczegóły znajdują się w Regulaminie przyznawania środków finansowych . Wzory dokumentów znajdują się poniżej.
1. Regulamin przyznawania środków finansowych
2. Karta weryfikacji formalnej i merytorycznej
3. Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego
4. Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis
5. Formularz informacji przy ubieganiu się o wsparcie
Informujemy, że 30.04.2023r. zakończyła się ocena formalna złożonych wniosków o wsparcie pomostowe na okres kolejnych 6 miesięcy tj od III – do VIII 2023r. W ramach naboru wpłynęło 30 wniosków o wsparcie pomostowe w tym 29 wniosków przeszło pozytywnie ocenę formalną, natomiast 1 wniosek został odrzucony w wyniku braku uzupełnienia błędów formalnych. Obecnie trwa ocena merytoryczna 29 wniosków przez 2 osoby oceniające.
Wyniki oceny formalnej
Informujemy, że 11.05.2023r. zakończyła się ocena merytoryczna złożonych wniosków o wsparcie pomostowe na okres kolejnych 6 miesięcy tj od III – do VIII 2023r. W ramach naboru ocenie merytorycznej podlegało 29 wniosków o wsparcie pomostowe .
Pełne informacje odnośnie wyników ocen do wszystkich uczestników/czek którzy aplikowali o w/w środki i dalszych kroków dla osób które znalazły się na liście rankingowej do nr 17 włącznie, będą wysyłane drogą emailową.
Wyniki oceny merytorycznej